Kalø Cup 2018

Paw

Lørdag  (29/9-18):

Knebel vig. Nord

Dagen startede på lysthavnen Nappedam hvor der blev sagt pænt goddag og en gang pølse menu blev kastet i hovedet.
Efter en kort velkomst, var det afsted til bilerne for at komme ud på pladserne, starten gik kl. 12

Første stop var Knebelvig, den nordlige del. Vinden var skarp i stod lige i hovedet, men en lovende plads.

Vigen blev fisket fra begge sider, eftersom vi valgte at dele os op på pladsen. Et par hug blev det til, men så heller ikke mere. Faktisk et spot som kunne forventes at holde en del fisk, hvis man ramte det rigtige tidspunkt. Men sådan er alle strækninger jo egentlig.

Nå, men turen tilbage til bilerne afgjorde at vi skulle finde en plads hvor den kolde vind kunne være i ryggen.

Næste plads vi kom til var Helgenæs, lige udenfor Naturefterskolen. Snakkede med et par af de unge mennesker fra skolen, om at de faktisk dagligt fangede HØ på denne strækning. Ligeledes var der også en del af dem ude med stangen, så det tegnede som et godt valg.

Helgenæs

Efter vi var påklædt igen (fiskeudstyr), gik vi til vandet. Og efter nogen tid var der liv ved krogene.

Små mørksej og makreller blev det til på strækningen. Der blev fisket intens og hvis første plads var spændende, så ved jeg ikke hvad vi skal kalde denne. Virkelig et besøg værd igen.

Havde ikke styr på tiden, men vi fiskede her i hvert fald 2 timer.

Ved skolen er bundet meget sand, men går man mod syd, kommer der hurtigt varieret bund som bare SKAL holde fisk.

Så kom tiden igen til pladsskifte og her kørte vi på den anden side dog var vinden så kraftig at vi valgte at køre til det nordlige Djursland i stedet.

Karlby klint

Karlby Klint var stedet. Paw og jeg har været på pladsen før og der skulle tæskes noget vand af. Naturen heromkring ligner en mini version af Møn’s klint. Et rigtig fedt sted, som både har vandet og naturen med sig.

Kort tid efter ankomst, fik Peter fisk på krogen. Hornfisk af den lille model, men fisk var det. Paw fik også fisk på krogen i form af de efterhånden velkendte mørk sej. Sjov fisk, men stadig ikke nogen med en størrelse som er værd at tage med hjem.

Vi tæskede vandet igennem alle 5, men desværre var der ikke HØ at hente på pladsen.

Chief og Ole skulle hjem, hvor Peter også besluttede at gøre det samme.

Bønnerup Havn

Efter nedpakning af grej, valgt Paw og jeg at køre mod Bønnerup. Aftenen skulle stå på flade, prop med orm og aftensmad fra cobb grillen.

Det blæste en del, men det var til at finde læ mellem stenene og vindmøllerne. Frisk lavet kaffe, bøffer med kartoffelsalat og en kold øl var med til at sænke niveauet en del. Man var efterhånden godt blæst igennem og trætheden meldte sig.

Der blev fisket 1½ times tid uden held og bilerne kaldte med varme dyner og ro.

SVUSH, SVUSH, konstant lyd fra møllerne og en lidt for lille bil til nattens søvn var en cocktail der endte med at 3 timer søvn var opskriften, inden vi igen skulle mødes med Ole og Cheif.

Søndag (30/9-18):

Knebel vig, Syd

Klokken 5:00 ringede uret, nu skulle vi op for at kunne nå at komme tilbage til Knebel vig for at affiske den nordlige del, blot imod venstre, som vi ikke fiskede

dagen før. Aftalen var at Ole og Chief ville være der kl. 6-6:30. Dog blev vi enige om at skulle fiske et andet stykke, da vinden stadig var lige på. Derfor endte vi med at affiske vandet i Knebel vig syd. Et langt stykke med varieret bund, hvor den første del var perfekt til bombarda med orm.

Paw havde en del hug på sin orm, imens vi andre spinnetosser gik mod venstre for at finde mere varieret bund til blink og woblere.

Efter lidt tid, blev vi enige om at der skulle fiskes på Kalø Slotruin, når det nu var Kalø Cup vi var i gang med. Der så Paw og jeg muligeheden for at proviantere i Brugsen på vej derud.

Kalø Slotruin

Imens Ole og Chief var taget direkte til Ruinen, købe vi morgenmad / kage og satte os i Iskiosken for at indtage maden og slappe af. Nattens få timers søvn havde sat sine spor og lysten var MEGET langt væk. Så grejet kom ikke ud længere og vi ventede blot på at klokken kunne blive 12 så weekendens strabasser kunne blive overstået.

I tiden hvor vi spiste var Ole og Budda godt i gang i vandet. Der blev fanget 4 ørreder af Chief og Ole 2 stk. Den eneste som kunne have målt sig i konkurrencen, mistede Ole desværre lige ved nettet. ØV! Men nu havde der være HØ på stængerne. Passende når Kalø Cup er en HØ konkurrence.

De fiskede indtil kl 11:45 hvor vi hoppede over til Nappedam for at afslutte konkurrencen og se de fisk som var indvejet.

Eftersom der ikke var fyld op med fisk til de præmier som var sat på højkant, blev der trukket lod på deltagerbevis om de resterende. Imens vender jeg mig imod Paw og siger, “den vinder du”….. Svaret kom tilbage “Nææ, jeg vinder aldrig” og BUM… PAW HANSEN, en god pakke blandet grej og gavekort.

Første gang i historien har nogen i Fiskermik modtaget en præmie til de komkurrencer vi har været med i… SÅDAN PAW!