Fjord til Fjord 2018

Følgende var med på turen:

Mik
Paw

Fredag (20/4-18):

Yderst oplagte og fulde af begejstring mødtes vi i Randers for at proviantere i manglende grej inden weekendens strabadser slog sig for. Orm, Tobis, Woblere og andet godt blev pakket i bilerne og vi skulle afsted til det aftalte start-punkt.

Første plads var Havknuden som ligger knap 10 minutter syd for Grenå. Super plads, da vi endelig kom derefter. 2 af de 3 veje vi prøvede for at komme derned, var lukket for uvedkommende. Startede fiskeriet kl. 12, som man jo skal. Badekar, mørke pletter og super varmt. En plads jeg forventer vil være rigtig godt i mindre varmt vejr. 24 grader er som bekendt ikke det allerbedste ørred vejr.

Da vi havde fisket pladsen af mod nord i ca. 2,5 timer, nuppede vi den medbragte sandwich og derefter ca. 2 timers fiskeri mod syd fra bilerne. Her mødte vi en ordentlig bunke sej, som størrelse mæssig ikke var noget at skrive hjem om, men super sjove at få på krogen. Dem brugte vi lige lidt tid på.

Desværre var det også her min elskede Speedmaster knækkede toppen og jeg måtte en tur ned og ligge på stranden.

Efter Havknuden, smuttede vi nord for Grenå. Nærmere betegnet Karlby. Fedt sted, dog ingen fisk og super varmt.

Lørdag (21/4-18):

Her valgte vi at blive “hjemme” i Fjorden. Startede dagen i Østergårde hvor Paw havde hug af en monster fisk. Desværre hoppede en af lige for enden af stangen. Dog blev det ikke helt forgæves da Paw senere snuppede turens første ørred.

Efter en frokosttur på Kylling & Co., som absolut ikke får besøg igen efter deres oske-sandwich, rykkede vi til Katbjerg for at gå til Silleborg. Katbjerg så utrolig rolig ud, selvom der var en god vind. Men desværre var der så meget grøde at det umuliggjorde fiskeriet med spinnegrej. Imens vi gik imod Silleborg, forsøgte vi flere gange at fiske, men umuligt.
Da vi endelig kommer til Silleborg, står der 6-8 svenskere og svinger deres fluestænger. Vi slapper a’ på pladsen, imens vi ser en svensker tage den største ørred ud af vandet. Skulle jeg skyde snakker vi 5-6 kg’s klassen. Hun valgte at genudsætte til vores store overraskelse!

Turen til Silleborg tog laaaaaang tid og især tilbagevejen da vi gik op i mod strid modvind. Jeg var flere gange klar til at melde pas og sætte mig ned og græde. Hold da kæft en tur. MEN, tilbage ved bilen havde Mette heldigvis leveret en god, snasket Brun-svir som skulle indtages med lidt kaffe.

Tror den var godkendt

Da energien var genopbygget, var vi lidt i tvivl om hvor vi skulle rykke hen. Dels pga. vinden men også den tiltagende mængde af grøde som vi kæmpede imod. Valget endte på Ørndalsbugten.
Vinden havde lagt sig en del da vi ankom til spottet og der blev fundet orm og bombarda frem. Igen var den ørndalen som leverede. Ikke store fisk, men fisk er fisk og lækkert endelig at mærke noget i den anden ende.

Efter 1½ times tid, flyttede vi til Teglværket og her mødte jer en kæmpe fisk. Stangen bøjede helt ned og kunne mærke med det samme at det var seriøst. Dog så hurtigt den var hugget, ligeså hurtigt forsvandt den igen. Ingen fisk her.

Klokken viste lidt i 20 og vi skulle have noget aftensmad på den lokale grill. Blev indtaget og hjem i seng.

Søndag (22/4-18):

Inden vi skulle mødes til præmieoverrækkelse ved Grejbiksen i Trige, kunne vi lige om formiddagen nuppe et par timers fiskeri. Valget blev i Vosnæs pynt.
Helt anderledes en de 2 andre dage. Næsten vindstille, gin-klar vand og ingen grøde. Desværre var der heller ikke fisk at hente her, så vi slutte Fjord til Fjord 2018, men få små fisk.

Desværre ingen præmier denne gang. Heller ikke fisk at tage med hjem, men underligt nok, prøvede vi at have en weekend uden regn. Det sker ikke tit i Fiskermik regi.
Dog havde vi en fantastisk weekend med hygge og ballede, selvom det til tider (Silleborg) så håbløs ud.

Håber virkelig at der er god opbakning næste år, når vi rykker afsted igen. Faktisk fik vi den ide, som en i præmierækken i år havde gjort, at fiske på Samsø. Vi kender ikke pladserne, men internettet er en god guide. Ligeledes er det altid muligt at finde spots når man kan komme hele vejen rundt på øen. Tænk over det, det kunne da være kanon fedt med sådan en weekend. Det praktiske tager vi når vi når dertil.